sobota, 13 lutego 2016

Tutorial na kantar sznurkowy



Dziś, na specjalne życzenie tutorial na kantar sznurkowy zwany także rope halter. Jednak zanim zaczniemy chciałabym przybliżyć nieco Wam o co z tym wszystkim chodzi :)
zdjęcie halterka :
kantarek6.jpg
źródło: http://www.konnacafe.pl/starakonna/kantarkifaQ.html
I fragment artykułu:
"Kantar sznurkowy używany jest od stuleci. Jest to prawdopodobnie najstarsze kiełzno znane ludzkości i stosowane przez koczownicze plemiona, a dziś wraca do łask jako główne narzędzie szkoleniowe trenerów jeździectwa naturalnego. Do czego się go używa?
  • praca i trening konia z ziemi;
  • prowadzenie konia;
  • jazda bez wędzidła;"
Zainteresowanym polecam przeczytać ten artykuł w całości : http://czubajka.pl/2014/01/dlaczego-warto-uzywac-kantara-sznurkowego/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Potrzebujemy dwóch kawałków linki plecionej, nożyczek i oczywiście konia:


1. Robimy supeł




dwa końce będą nachrapnikiem a  dwa podgardlem
 2.Układamy linki w koło tak jak poniżej

3. Wiążemy supeł tak aby obejmował 2 linki


gotowy supeł

4.Robimy drugi supeł po tej samej stronie


5. Na pozostałych 2 linkach robimy supeł przy ganaszach


6. Jedna "nachrapnikowa" i jedna "podgardlana" będą z lewej strony, a 2 pozostałe z prawej

tak to powinno wyglądać

7. Teraz wiążemy 2 prawe linki


8.Z lewych linek robimy pętelkę.


9. Przekładamy przez pętelkę prawe linki

10. Odcinamy 2 końcówki pętelki tak jak poniżej

11. Teraz musimy zawiązać kantar odpowiednim węzłem



gotowy węzeł
12. WAŻNE Podwiązujemy wodze tak jak w linku poniżej
Gotowy kantarek z wodzami







dzięki tutorialowi z linku mamy dwie wodze oraz jedną pojedynczą linkę do uwiązywania



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję że wszystko jest jasne :)



6 komentarzy:

  1. Fajny tutek :) Halter się robi troszkę inaczej, i chociaż wychodzi na to samo, to jednak robi się go zawsze tak samo :) Mam taką małą prośbę, widzę że masz naprawdę sporo koniowatych breyera, mogłabyś przedstawić je wszystkie w następnym poście?
    Pozdrawiam
    Hania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale w modelach chodzi o wygląd a większej różnicy nie ma, po za tym normalny halter się robi trudniej jak dla mnie, w szczególnie tak małej skali.
      Postaram się zrobić taki post ale jeśli jesteś bardzo ciekawa zajrzyj do zakładki lista modeli tam są wszystkie wypisane:)

      Usuń
  2. Dzięki za ten post :D postaram się wykorzystać
    Pozdrawiam,
    Reya
    Ps. Wpadniesz do mnie? Jesteś moją inspiracją i gdyby nie ty nie byłoby mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę:) :) wzruszyłam się, oczywiście że wpadnę, tak poza tym jestem dość często ale szkoła i te sprawy:( Nie mogę komentować tak dużo jak bym chciała..

      Usuń
    2. W sumie to szukałam opisu zestawu Schleich i natrafiłam na twojego bloga, potem Capricorn i tak się to rozkręciło aż założyłam własnego

      Usuń
  3. Świetny tutorial !
    Skorzystam na pewno :D
    Pozdrawiam
    Roxy ❤

    OdpowiedzUsuń