czwartek, 21 kwietnia 2016

62043 Bay Dartmoor Pony & Light Bay Foal

Powracam z nową porcją zdjęć :) Chciałabym zrobić cykl opisów o moich kucach w skali 1:9. Posiadam ich 6. Ostatni z nich jest bardzo rzadkim, limitowanym modelem którego kupiłam ostatnio i jeszcze go na blogu nie było. W każdym z 5 opisów pozostałych kucy będę wstawiała fragment jego fotografii, 6 będzie w jego opisie. Jestem ciekawa jak szybko zgadniecie...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parka ta przybyła do mnie dość nieoczekiwanie. Z początku zraziło mnie nieodpowiadające mi malowanie i skala Classic, ale teraz dopasowali się już do mojego stadka i nie mam zamiaru ich sprzedawać. Zapraszam na opis:

MOLD
 Konie są na moldach "Haflinger Mare" i "Haflinger Foal". Pierwsze modele zostały wypuszczone w 2011 roku, i były to "Hansel & Gretel". Klacz porusza się spokojnym, luźnym stępem. Jej głowa jest skierowana w prawo.Klacz ma długie, drobne nóżki z rzadkimi szczotkami pęcinowymi. Włosie w grzywie jest wykonane bardzo dokładnie, natomiast ogon wygląda ciężko, jakby sklejony, bez lekkości.




--
Źrebaczek porusza się żywym lekkim kłusem. Uszy postawione, ogon powiewa.



RASA
62043 Bay Dartmoor Pony & Light Bay Foal to zestaw Classic ale u mnie są ta małe kuce Traditional. Klacz ze źrebakiem są rasy Dartmoor:


https://katarzynaokrzesik.wordpress.com/tag/kuc-dartmoor/

https://vetnolimits.com/2011/08/17/dartmoor-national-park-kuce-skalistej-kornwalii/

http://www.dreamstime.com/stock-photo-bay-dartmoor-pony-foal-wild-ponies-having-fun-sunshine-image47171996

http://www.davidsondales.org/our-dartmoor-ponieś
"dartmoor jest obecnie poszukiwany jako niezwykłej jakości wierzchowiec z przeznaczeniem na kuca dziecięcego i pokazowego. Ma on naturalne predyspozycjew tym kierunku, gdyż jest skłonny do współpracy, naturalnie atletyczy i na dodatek obdarzony niezwykle miłym charakterem. Dobrze skacze i doskonale porusza się, z tego względu jest często używany do hodowli kuców wierzchowych. Eksterierowo dartmoor jest wysokiej jakości wierzchowcem pracującym również w zaprzęgu. Ma proporcjonalną budowę i niezłą pokrojowo, zwartą sylwetkę. Głowa jest niezwykle piękna, szyja muskularna, grzbiet dobrze związany i doskonale umięsniony, a nogi są mocne, z krótkimi nadpęciami. Typowe dla dartmoora są bardzo obfita grzywa i gęsty, długi ogon. Najbardziej pożądane maści to skarogniada, gniada lub kara z minimalnymi odmianami. Umaszczenie srokate jest niedopuszczalne, zgodnie z wzorcem zawartym w księdze stadnej. Wzrost dochodzi do 125cm."
http://www.galopuje.pl/konie,kuc-dartmoor,13295.html


Uważam że klacz całkiem wpisuje się w standard rasy. Bujna grzywa i ogon, gniada maść i śliczny łeb. Klacz ma 12,5 cm wzrostu czyli w realu: 113 cm.
--
Jeśli chodzi o źrebaka to tak jak w każdym przypadku trudno cokolwiek powiedzieć... Zgrabny, mały konik ze słodkim pyszczkiem ot co.


MAŚĆ
Według producenta klacz jest maści "bay" czyli gniadej a źrebak "light bay" czyli jasnogniadej. Jednak ja nie widzę znaczących róźnic odcieni w malowaniu obydwu koni. Uważam że jeśli już to klacz także powinna być opisana jako "light bay". Ale ale, najjaśniejszy odcień jasnogniadej jaki znalazłam jest na zdjęciach poniżej





Żadno z nich nie odpowiada maści mojej parki. A więc jakiej są maści?

vinci2
https://shoestringstable.wordpress.com/2013/05/11/mepsa-donation-2-color-poll/
Obydwa konie z powyższych zdjęć są jelenie, a musicie przyznać że bardziej pasują kolorem do moich Dartmoor'ów. Tak więc uważam że są one tej maści. Jednakże nie znalazłam żadnych informacji czy u kuców rasy dartmoor występuje maść jelenia.


Malowanie jest OK, i nic poza tym. Odmiany z przejściami, o zgrozo.
Oczy są ... czarne no właśnie :( Spojrzenia mają takie bez wyrazu, smutne.
Sama maść w sobie ciekawa ale takie samo malowanie klaczy i źrebaka... Wieje nudą. Przydałoby się je kiedys wysłać na przemalowanko. No właśnie "kiedyś" bo kasy brak. Oj zbankrutowałam przez tego chłopaczka ze zgadywanki którego ,jak pisałam na samej górze, poznacie niedługo...


DETALE



Jeśli chodzi o szczegóły to klacz i źrebak mają strzałki, natomiast brak im kasztanów. Malowanie kopyt jest jak dla mnie zbyt jednolite.





-- 



Ogólnie parka ma dużo uroku i słodkości. Polecam jej zakup, szczególnie początkującym kolekcjonerom.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I kilka zdjęć porównawczych i bonusowych :)
Light Bay Foal z lalką Breyer Traditional





Bay Dartmoor Pony z lalką wielkości Classic


źrebaczek w derce schleich która świetnie na nim leży
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kto wytrwał do końca? Bo ja ledwo...
Tak jak mówiłam pierwsze z 6 zdjęć mojego tajemniczego Traditionala


Do następnego postu!

4 komentarze:

  1. Gratulacje modeli! Fajny opis, nie za dużo, nie za mało :D Może tylko zdjęć kilka mniej, chociaż w sumie to nie przeszkadza. Nie mogę się doczekać 6 konia! Niestety ze zdjęcia nie umiem zgadnąć, mimo przejrzenia IYB :/ Tylko ogon Smart Chic Olena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się już niedługo kolejny post z podpowiedzią;)

      Usuń
  2. Swietny opis - super dioramka!
    Gratuluję parki, bardzo udana, sama bym się skusiła, ale posiadam już te modele w innej maści.
    czy tajemniczy model to ravel?

    U mnie nwoy post - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dioramka jeszcze nie jest taka jak bym chciała. Nadal nad nią pracuje.
      Nie to nie Ravel. To jakiś kuc:)

      Usuń